Güncel Haberler

Kış geldi, motokuryelerin çalışma koşulları yeniden gündemde: Ölümüne çalışıyorlar

İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulu (İSİG) Verilere göre, 2023 yılının ilk 10 ayında en az 1.634 işçi hayatını kaybederken, en fazla ölüme neden olan neden ise yüzde 22 ile “yol ve servis kazaları” oldu. Sonuç olarak 2023 yılında şu ana kadar 333 işçi trafikte hayatını kaybetti.

Konu hakkında Cumhuriyet’Tüm Taşımacılık İşçileri Sendikası (TÜMTİS) Başkanı e-postayla konuştu Kenan Öztürk, İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu’nun 13. maddesine göre tehlikeli durumlarda “çalışmaktan kaçınma hakkı” bulunduğunu, ancak bu tür çalışmalarda usulsüzlükler nedeniyle işçilerin bundan yararlanamadığını söyledi.

“ÇOĞUNUN SİGORTASI BİLE YOK”

Öztürk, “Motorlu kuryeler tamamen güvensiz bir şekilde çalıştıkları ve normal maaş yerine teslimat başına tazminat aldıkları için hiçbir haktan yararlanamıyorlar. “Burada tam bir rekabet var, motorlu kuryeler evlerine ekmek götürebilmek için insanlık dışı koşullarda çalışmaya zorlanıyor.” dedi.

Öztürk, yetkililerin çalışma koşullarıyla ilgili gerekli tedbirleri almadığını söyledi. “Asıl sorun aslında çalışma sistemi. Düzensiz ve düzensiz bir sistem var. Kamuoyunun tüm bu tepkilerine rağmen bakanlık herhangi bir denetim yapmıyor. Önlem almıyor. Kargo şirketleri denetime tabi değildir. “Çoğu işçinin sigortası bile yok.” Dedi.

Öztürk, motorlu taşımacılara sendikaya üye olma çağrısında bulundu.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
ekrem abi sitesi