Güncel Haberler

Toyota ve Mazda modelleri de mercek altında

Japonya’nın en büyük otomobil üreticisi Çarşamba günü yaptığı açıklamada, Toyota Motor’un Daihatsu biriminin (7203.T), skandal bir güvenlik soruşturmasında Toyota markası altında satılan yaklaşık iki düzine model de dahil olmak üzere 64 modelde sorun tespit etmesinden sonra tüm araçlarının sevkiyatını askıya aldığını söyledi. BT.

Bağımsız bir kurul, Daihatsu’nun Nisan ayında çoğunluğu Toyota olarak satılan 88.000 küçük otomobilin yan darbe güvenlik testlerinde hile yaptığını söylemesinin ardından soruşturma başlatıyor.

Ancak son zamanlarda ortaya çıkan açıklamalar, skandalın kapsamının çok daha geniş olduğunu ve önceden düşünülenden çok daha geriye gittiğini ve otomobil üreticilerinin kalite ve güvenlik konusundaki itibarına zarar verebileceğini gösteriyor.

Daihatsu, Toyota’nın küçük otomobil birimidir ve Japonya’da popüler olan “kei” adı verilen birçok küçük otomobil ve kamyonu üretmektedir. Komisyon, son dönemde yaşanan sorunların yurt içinde satılan bazı Mazda (7261.T) ve Subaru (7270.T) modellerinin yanı sıra yurt dışında Toyota ve Daihatsu modellerini de etkilediğini tespit etti.

Toyota, Daihatsu’yu yeniden canlandırmak için “köklü bir reform” ve sertifikasyon operasyonlarının elden geçirilmesi gerektiğini söyledi.

Toyota tarafından yayımlanan açıklamada şu ifadeler kullanıldı:

“Bu, bir gecede tamamlanamayacak son derece önemli bir görev olacak. Yalnızca şirket yönetimi ve operasyonlarının değil, aynı zamanda organizasyon ve yapının da elden geçirilmesini gerektirecek.”

ŞİRKETİN HİSSELERİ KAYBETTİ

Toyota, konunun mali etkisini henüz belirleyemediğini söyledi. Şirketin hisseleri Çarşamba günü değişmeden kapandı ve genel piyasadaki %1,4’lük artışın gerisinde kaldı.

Araştırma, Daihatsu’nun bazı modeller için hava yastığı testlerinde kullandığı hava yastığı kontrol ünitelerinin, aralarında Toyota Town Ace ve Pixis Joy modelleri ile Mazda Bongo’nun da bulunduğu halka satılan araçlarda kullanılanlardan farklı olduğunu ortaya çıkardı.

Toyota, konuyla ilgili herhangi bir olaydan haberdar olmadığını söyledi. Hava yastığının yolcu güvenliği standartlarını karşıladığı doğrulansa bile, iki modelin yandan çarpışma testlerinin yasalara uygun olmayabileceğini söyledi.

Japonya Ulaştırma Bakanlığı Perşembe günü Daihatsu’nun Osaka’daki genel merkezinde yerinde inceleme gerçekleştireceğini söyledi.

Daihatsu yöneticileri bir basın toplantısında, araç satışları düzenleyiciler tarafından yeniden onaylanıncaya kadar yurtdışı sevkiyatlarının askıya alınacağını söyledi.

Daihatsu Başkanı Soichiro Okudaira, “Durum son derece ciddi” dedi ve otomobil üreticisinin sahtekarlıkla aldığı herhangi bir düzenleyici onayın kanunen iptal edilebileceğini ekledi.

Kötüye kullanımlar arasında bazı modellerin önden çarpışma testleri ve test hızlarının yanlış raporlanması yer alıyor. Soruşturma, suiistimal vakalarının özellikle 2014’ten sonra yaygınlaştığını ve üretimden kaldırılan bir Daihatsu aracı için 1989 yılına dayandığını ortaya çıkardı.

Üçüncü taraf soruşturma komitesi başkanı Makoto Kaiami, komitenin Toyota’nın hatalı davranıştan sorumlu olduğuna inanmadığını ancak Daihatsu’nun bu konuda belirlediği beklentileri karşılamaya çalıştığını söyledi.

Sorun, Daihatsu’nun Nisan ayında ihbarcı raporunun ardından uygunsuz testler tespit ettiğini söylemesinin ardından ortaya çıktı. Şirket sorunu düzenleyici kurumlara bildirdi ve etkilenen modellerin gönderimini durdurdu.

Ertesi ay Toyota, Raize hibrid elektrikli aracının ve kendi Rocky modelinin testlerinde sorunlarla karşılaşmasının ardından satışlarını durduracağını söyledi.

TOYOTA’DA GEÇMİŞ GÜVENLİK SORUNLARI

Toyota verilerine göre Daihatsu, yılın ilk 10 ayında 1,1 milyon araç üretti ve bunun yaklaşık %40’ı yurt dışındaki fabrikalarda üretildi. Bu dönemde dünya çapında yaklaşık 660 bin araç satışı gerçekleştirdi ve Toyota’nın satışlarının %7’sini oluşturdu.

Toyota Çarşamba günü yaptığı açıklamada, etkilenen modellerin Tayland, Endonezya, Malezya, Kamboçya ve Vietnam’dan oluşan Güneydoğu Asya pazarlarını ve Meksika, Ekvador, Peru, Şili, Bolivya ve Uruguay’dan oluşan Orta ve Güney Amerika ülkelerini içerdiğini söyledi.

Daihatsu, Toyota grubunun yıllar içinde karşılaştığı en son güvenlik sorunudur.

Toyota’nın kamyon ve otobüs üretim birimi Hino Motors’ta (7205.T) yaşanan motor veri skandalı, 2022’de bazı yöneticilerin istifasına ve geçici ücret kesintilerine yol açtı.

Bu durumda Hino, bazı motorlara ilişkin 2003 yılına veya başlangıçta belirtilenden en az on yıl öncesine ait verilerde sahtecilik yaptığını itiraf etti.

2010 yılında Toyota Başkanı Akio Toyoda, hatalı hızlandırıcılardan kaynaklanan bir güvenlik krizi nedeniyle ABD Kongresi önünde ifade vermek zorunda kaldı.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Antalya Haber